Borlak : Reklamcılık mesleği yanlış algılanıyor
Yazar: Güncel Haberler

İzmir Ticaret Odası tarafından düzenlenen ‘Medya ve İletişim Sektörü Eşgüdüm Platformu” toplantısında konuşan İzmir Reklamcılar Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Ceyhan Borlak, reklamcılık mesleğinin ülkemizde farklı algılandığını belirterek, “Reklamcılara iş bitiriciler gözüyle bakılıyor. Oysa bu çok yanlış” dedi.
Reklamcılıkta zamanın en büyük sermaye olduğuna değinen Borlak, “Bir işletmenin varlığını sürdürmesi konusunda reklamcılık faaliyetleri büyük önem taşımaktadır” diye konuştu. Reklamcılık mesleğinde ancak bu işi kurallarına göre yapanların ayakta kalabileceğini açıklayan Ceyhan Borlak, “Sektör, acımasız rekabet koşullarıyla karşı karşıya bulunuyor. Bu alanda ancak kendini geliştiren, yenilikleri ve teknolojik gelişmeleri takip edenler ayakta kalabilir. Diğerleri ise silinir gider” dedi. Bugün dünyada reklamın insanları nasıl etkilediği ve verilmek istenilen mesajların doğru algılanıp algılanmadığı konusunda ciddi çalışmaların yürütüldüğünü belirten Borlak, “Kötü tasarlanan reklamlar zaman içerisinde silinip gidiyor” dedi. Günümüzde reklam departmanlarında bu işin bilimsel eğitimini almış kişilerin yer alması gerektiğini açıklayan Ceyhan Borlak, dernek olarak bu alanda bir çalışma başlatacaklarını sözlerine ekledi. (Ege Ajans)