İndirim (!) mevsimi açıldı
Yazar: Barış Kudar
Haydi gözünüz aydın...
İndirim mevsimi açılmış...
Herkes bir şeyleri indirmeye soyunmuş vaziyette...
Örneğin:
"Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) Mayıs ayı işsizlik rakamlarını açıkladı.
TÜİK'in verilerine göre işsizlik Mayıs ayında yüzde 13.6 oldu. Aylık olarak bakıldığında ise üç ay üst üste düşüş göstermiş oldu.
İşsizlik bir yıllık dönemde 4.4 puan artarken, işsiz sayısı da bir yıllık dönemde 1 milyon 179 bin kişi artarak toplamda 3 milyon 382 bin kişiye yükseldi. Mevcut işsizlerin yüzde 11’ini oluşturan 373 bin kişinin bu dönemde işten ayrılanlar oluşturdu."
İşsizlik son üç ayda üst üste düşüş göstermiş...
Ama yıllık olarak 1 milyon 179 bin kişi toplamda 3 milyon 382 bin kişiye çıkmış işsiz kalanların sayısı!..
Piyasadaki indirim sistemi bu... Önce arttıracaksın biraz azaltarak adına indirim(!)diyeceksiniz...
Devam edelim:
"Krizin etkisiyle Eylül ayından bu yana artışta olan ve Şubat'ta rekor düzeyen çıkan işsizlik oranı Mart ayı itibariyle düşüşe geçmişti. TÜİK verilerine göre işsizlik Mart döneminde yüzde 15.8 oranında artarken nisanda ise yüzde 14.9 seviyesine yükselmişti. Uzmanlar her ne kadar işsizlik oranında mart ve nisan ayına göre azalma olduğunu kaydetse de, bu oranın Mayıs ayı gibi turizm ve inşaat alanında mevsimsel olarak işe alımların yaşandığı bir dönemde beklenenden düşük olduğunu kaydediyorlar."
Gördünüz mü düşüşün nedenini?..
Mevsimsel işe alımlar yüzündenmiş...
Peki piyasadaki indirimler ne alemde? Bakınız bu konuya ilişkin haber ne diyor?:
"Bu yıl yaşanan ekonomik gelişmeler nedeniyle sezon sonu indirimlere erken başlayan giyim firmaları, gelen yüksek talebe sevinirken, sonbahar ve kışlık ürünlerini reyonlarına koymaya başladı.
Bazı ihtiyaçlarını erteleyen, sahip olduklarıyla yetinen vatandaşların talebi düşünce giyim firmaları bu yıl indirimlere erken başladı. Yaz sezonu indirimlerine normalde ağustos ayı sonlarında giren firmalar, Temmuz sonundan bu yana büyük indirimler yapıyor."
Benim özellikle giyim sektöründeki indirimlere pek aklım ermiyor... İndirim tutarlarına bakıyorsunuz yüzde 50-60...
İndirimli satışı karsız yapacak halleri yok değil mi?
Demek ki bunların kar payı yüzde 80, 90 belki de yüzde 100’den fazla ki bu oranda indirim yapabiliyorlar...
Haksız mıyım?
Aklıma şu geliyor o zaman:
İndirim yapacağınıza makul fiyatlar satışa çıksanız... Tüketici daha çok alış-veriş yapmaz mı?
Ama biz masa başı rakamlarda indirime alışmışız...
Vitrine çıksa ne olur ki?...