kent

Güncel Haberler

Çiğli Ata Sanayi'de orta refüjdeki ağaçlar taşınacak

Yazar: kent
Çiğli Ata Sanayi'de orta refüjdeki ağaçlar taşınacak

İzmir Büyükşehir Belediyesi, Çiğli Tramvayı yapım çalışmaları sırasında Çiğli Ata Sanayi bölgesinde orta refüjde bulunan ağaçları sökerek taşıyacak. Tümü taşınabilir nitelikte olan dokuzu çınar, 13'ü çam, ikisi dut, ikisi karabiber, biri incir, biri asma ve dördü zeytin olmak üzere 32 ağaç yerinden alıp Park ve Bahçeler Dairesi Başkanlığı'nın Buca Fırat Fidanlığı'na götürülecek.

İzmir Büyükşehir Belediyesi'nden verilen bilgiye göre, tekniğine uygun olarak sökülecek ağaçlar fidanlıkta bakımları yapılarak koruma altına alınacak. Bu ağaçlar tramvay çalışmasından sonra yine aynı bölgede yeşil alan düzenlemelerinde değerlendirecek. Karşıyaka ve Konak tramvay hatlarında olduğu gibi Çiğli Tramvayı'nın geçtiği güzergahtaki yeşil doku ek ağaç ve bitkilerle zenginleştirilecek.

Çiğli ile Karşıyaka'yı birbirine bağlayacak tramvay hattında Ata Sanayi Bölgesi'nde yürütülecek ray döşeme çalışmaları nedeniyle orta refüjde araç parkı yapılamayacak. Çalışmalar sonrasında tramvay hattının her iki tarafı araç parklanmasına olanak sağlayacak biçimde düzenlenecek. 30 Haziran 2021 günü başlayacak çalışmalar altı ayda tamamlanacak. 

Çiğli Tramvayı, 11 kilometre uzunluğunda ve 14 istasyondan oluşuyor. Karşıyaka Çevreyolu İstasyonu’ndan başlayacak hat, bağlantı köprüsüyle Çiğli İstasyonaltı Mahallesi’ne bağlanacak. Yaklaşık 500 metrelik bağlantı köprüsü, çevre yolunun üzerinden geçecek ve köprüde tramvay hattının yanı sıra yaya ve bisiklet yolları da bulunacak. 

Güzergâhın büyük bölümü var olan cadde ve yolların orta refüjlerinden geçecek biçimde, çift hat olarak planlandı. Hat güzergâhı Karşıyaka Çevreyolu İstasyonu, Ataşehir, Çiğli İstasyonaltı Mahallesi, Çiğli İZBAN Durağı, Çiğli Bölge Eğitim Hastanesi, Ata Sanayi Bölgesi, Katip Çelebi Üniversitesi ve Atatürk Organize Sanayi Bölgesi’ne hizmet edecek.

Ayrıca Karşıyaka Tramvayı yapımı sırasında, mülkiyet sorunları nedeniyle yapılamayan yaklaşık 1 kilometre uzunluğundaki Ataşehir-Mavişehir İZBAN bağlantısı da bu hattın yapımı çerçevesinde gerçekleştirilecek. 

2017 yılında 8,8 kilometrelik Karşıyaka, 2018’de de 12,8 kilometrelik Konak hattının devreye girmesiyle tramvay İzmir’de toplu ulaşımın en önemli unsurlarından biri oldu. Çiğli Tramvayı’nın da hizmete girmesi ile İzmir’deki tramvay hatlarının uzunluğu 33,6 kilometreye ulaşacak. Çiğli Tramvayı, 414 milyon liralık yatırımla iki yılda tamamlanacak.






Bu Kategorideki Diğer Haberler

Türkiye Alzheimer Derneği İzmir Şubesi toplantıları başlıyor

Saadet Erciyas Tüm dünyada 21 Eylül günü “Alzheimer Farkındalık Günü” olarak kabul ediliyor. Türkiye Alzheimer Derneği (TAD) İzmir Şubesi yöneticileri, “Alzheimer Farkındalık... Devamı

Terbay çıraklık okulunda yeni eğitim yılı başladı

Terbay Makina Endüstri ve Ticaret AŞ bünyesindeki "çıraklık okulu"nda 2025-2026 dönemi eğitim yılı 63 öğrenciyle başladı. Mesleki Eğitim Merkezi Terbay AŞ Eğitim Birimi'nde eğitimin... Devamı

14. Şakir Süter Gazetecilik Yarışması sonuçlandı

Bergamalı gazeteci-yazar Şakir Süter anısına İzmir Gazeteciler Cemiyeti - Bergama Belediyesi işbirliğiyle bu yıl 14. kez düzenlenen Şakir Süter Gazetecilik Yarışması sonuçlandı. Yar�... Devamı

İzmir Gazeteciler Cemiyeti kuruluş yıldönümünü kutladı

İzmir Gazeteciler Cemiyeti'nin (İGC) kuruluşunun 79. yıldönümü ile 9 Eylül Gazetesi'nin kuruluşunun 13. yılı törenle kutlandı. Alsancak'taki Tarihi Havagazı Fabrikası’nda düzenlenen... Devamı

Eskinazi: Türkiye'nin dış ticaretteki rekabet gücü alarm veriyor

Ege İhracatçı Birlikleri (EİB) Koordinatör Başkanı Jak Eskinazi, Türkiye'nin global alıcıların gözünde “yüksek maliyetli üretim ülkesi” konumunda olduğuna dikkat çekti. Türkiye... Devamı