Çiğli Tramvayı'nda deneme seferleri başladı 2022-12-30 18:08:00
İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin 2021 yılında temelini attığı 11 kilometrelik Çiğli Tramvayı’nda ilk test sürüşü yapıldı.Tramvayın ilk yolcuları arasında yer alan İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Başkan Tunç Soyer raylı sistem yatırımlarının süreceğini belirterek “Çok heyecanlı bir gün. Çiğli Tramvayı İzmirlilere yeni yıl armağanımız olsun” dedi. Çiğli Tramvayı'nın Mart ayında hizmete girmesi planlanıyor. 11 kilometre uzunluğundaki hat 14 istasyondan oluşuyor. Tramvay Ata Sanayi Bölgesi, Çiğli Devlet Hastanesi, Katip Çelebi Üniversitesi, Atatürk Organize Sanayi Bölgesi’ne hizmet verecek.
Çiğli tramvayının ilk deneme seferine, İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, Çiğli Belediye Başkanı Utku Gümrükçü, Karşıyaka Belediye Başkanı Cemil Tugay, İzmir Gazeteciler Cemiyeti Başkanı Dilek Gappi, İzmir Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Barış Karcı, İzmir Büyükşehir Belediyesi bürokratları, basın temsilcileri ve muhtarlar katıldı.
İzmir Büyükşehir Belediyesi Raylı Sistemler Dairesi Başkanı Mehmet Ergenekon'un sunumunun ardından ilk deneme sürüşü Karşıyaka’dan başladı. Çiğli Tramvayı projesi kapsamında yapılan Çevre Yolu Viyadüğü’nün üzerinden geçerken, bisikletli bir grup da tramvaya eşlik etti. Deneme seferi, İzmir Atatürk Organize Sanayi Bölgesi'nde sona erdi.
Soyer: Maliyet 5 misli arttı
Çiğli Tramvayı'nın maddi boyutuna ilişkin açıklama yapan İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, “17 Aralık 2020'de yer teslimi yaptık. Mayıs'a kadar süresi vardı ama daha erken bitecek. İlginç olan şey, iki yıl önce işin maliyeti 415 milyon liraydı. Bugün iki milyarı aştı. İki sene içinde beş mislinden fazla maliyet artışıyla yüz yüze kaldık. Bu da bilinsin” dedi.
Raylı sistemlerle konforu artıracaklarını belirten Soyer, “Raylı sistemler hem daha estetik hem daha konforlu hem daha ucuz hem daha temiz ulaşım demek. Bizim ulaşımdaki temel tercihimiz lastik tekerleklileri bir tarafa bırakmak ve raylı sistemleri çok daha etkin, yaygın hale getirmek. Çok yoğun bir biçimde bu şehri raylı sistemlerle buluşturmaya devam edeceğiz” diye konuştu.
Gümrükçü: Yılbaşı müjdesi oldu
Çiğli Belediye Başkanı Utku Gümrükçü, “Çiğli için çok büyük bir gün. Bizim için büyük bir yılbaşı müjdesi oldu. Karşıyaka ile Çiğli'nin kucaklaşmasını artıracak. Bu projenin Çiğli'mize kazandıracağı güzelliğin farkındayız” dedi.
Karşıyaka Belediye Başkanı Cemil Tugay da, “Unutamayacağımız keyifli bir gün, Karşıyaka ve Çiğli arasındaki kopukluğu çok büyük ölçüde giderecek bir hat” dedi.
Yaya ve bisiklet yolu da yapıldı
Çiğli Tramvayı’nın inşaatı kapsamında hattı Karşıyaka Tramvayı'na bağlayacak yaya ve bisiklet yolunu da içeren 750 metre uzunluğunda viyadük, altı trafo binası, 14 adet durak ve 11 kilometrelik hat imalatını (22 bin 600 metre ray montajı) tamamladı. 20 Aralık'ta hatta enerji verildi ve ray ile katener kontrolleri yapıldı. Çiğli Tramvayı'nın Mart'ta hizmete alınması planlanıyor.
Atatürk Organize Sanayi Bölgesi'ne kadar uzanıyor
Çiğli Tramvayı hattının temeli 2021 yılının Şubat ayında atıldı. 11 kilometre uzunluğunda ve 14 istasyondan oluşan hat, Ata Sanayi Bölgesi, Çiğli Devlet Hastanesi, Katip Çelebi Üniversitesi, Atatürk Organize Sanayi Bölgesi’ne hizmet verecek.
İZBAN ile yolcu entegrasyonun yapılacağı Semra Aksu Caddesi yayalaştırıldı. Çiğli Tramvay Hattı’nın Karşıyaka hattı ile bağlantısı Karya Kavşağı'nda sağlandı. Hat, yapılan viyadük üzerinden Ekol kavşağına, oradan da Atatürk Caddesi'ne doğru ilerleyecek.
Atatürk Caddesi'nden Semra Aksu Caddesi'ne, oradan da Eski Havaalanı Caddesi ile Doğa Koleji kavşağına, devamında Çiğli Devlet Hastanesi ve Ata Sanayi Bölgesi’nden geçerek Evka-5 kavşağına gelecek. Ardından Atatürk Organize Sanayi Bölgesi'ne ulaşılacak.
AOSB içinden Katip Çelebi Üniversitesi'ne ulaşan hat, AOSB içinde devam ederek Nazım Hikmet Ran Caddesi'ne ve yeniden Ekol Kavşağı'na gelecek, ringini tamamlayacak. Çiğli Tramvayı bölgeye nefes aldıracak, trafiği rahatlatacak, bölgedeki hastane, üniversite ve sanayiye ulaşımı kolaylaştıracak.