Türk şaraplarını dünyada kalite ile anılır bir marka haline getirmek amacıyla kurulan Wines of Turkey (WOT) platformunca Uluslararası Djital Şarap İletişimi Konferansı düzenlenecek. Kültür ve Turizm Bakanlığının desteklediği etkinlik 9 - 11 Kasım 2012 tarihleri arasında İzmirde gerçekleştirilecek. Konferansa yurt dışından ve Türkiyeden yaklaşık 350 konuk katılacak.
Her yıl şaraplarıyla tanınan bir ülkede gerçekleştirilen Uluslararası Dijital Şarap İletişimi Konferansı (EWBC), dünyanın turizm, gurme gıda ve şarap sektöründeki önemli sosyal medya yazarlarını ve sektörü yönlendirenleri bir araya getiriyor. EWBC 2012 katılımcıları, en son teknolojik gelişmeleri izleyen, şarap ve yeme içme alanında uzmanlaşmış basın mensupları ve bloggerlar, satın almacılar, üreticiler, pazarlama uzmanları ve turizm profesyonellerinden oluşuyor.
Her sene bir konsept üzerine tasarlanan konferansın, bu seneki teması Türkiyenin şarabın ana vatanı olması dolayısıyla Kaynak olarak belirlendi. WOT platformu sözcüsü Taner Öğütoğlu, Türkiyede şarabın yüzde 52.2sinin Ege Bölgesinde üretildiğini, İzmirin de bu bölgenin en önde gelen kenti olması nedeniyle konferansa ev sahipliği yapmasının anlamlı olacağını düşündüklerini söyledi.
EWBC 2012, uluslar arası boyutu nedeniyle İzmirin yurt dışı turizmine ve kentin gastronomi turizmiyle de anılmasına katma değer sağlayacak, ülkemizde yetiştirilen 800den fazla yerli üzüm çeşidinin tanıtılmasında fırsat yaratacak. 11 Kasım 2012 Pazar günü düzenlenecek Urla, İzmir, Efes, Aydın gezileri ile de bölgenin tarihi ve kültürel tanıtımına katkı sağlayacak.